Sök
Stäng denna sökruta.

Ny identitet

AB Sjuntorp möter våren i ny röd kostym. Allt för att sammanföra bolagen i koncernen till en stark helhet och modernisera uttrycket.

– Den röda färgen är en klassiker här i Sjuntorp. Alla som ser en röd bil vet var den kommer ifrån, säger Johan Stjernberg, VD på AB Sjuntorp, med ett leende.

Att den digitala mediemiljön ställer nya krav på kommunikation, sälj och tydlighet är allmänt känt. Nu har vi på AB Sjuntorp valt att agera i samklang med denna kravbild. Därför är logotypen förenklad och alla bolagen i koncernen har sammanförts i en och samma profil.

– Vi är övertygad om att vi är starkare tillsammans i ett gemensamt varumärke, säger Johan Stjernberg.

Arbetet har pågått i flera månader där interna åsikter har mött externa marknadskonsulter. Resultatet är tongivande, modigt och kommer inte gå obemärkt förbi. På insidan är allt sig likt dock. Kunden i centrum är fortfarande självklart. Den jordnära attityden i kombination med ett erbjudande i världsklass känns igen även i morgon. Och du är som vanligt lika välkommen in på en kopp kaffe. I röd mugg såklart.